Nationale Mantelzorgdag 10 november Stichting Tamara zet elk jaar mantelzorgers uit de regio in het zonnetje met feestelijk ontbijt! Op 10 november is het de dag van de Mantelzorg. Ook in onze regio zijn er vele mantelzorgers die wekelijks meer dan 8 uur voor hun dierbare (schoon-)ouder, partner, kind of buur/vriend zorgen.  En dat soms al jaren lang.
Stichting Tamara vond het tijd om deze mensen eens in het zonnetje te zetten. ‘ De Stichting vond het zaak dat deze betrokken personen gezien worden in de specifieke rol die ze vervullen. En hen hierbij een stuk erkenning te geven en waardering te laten zien voor het werk wat zij week in week uit doen! Elk jaar gaan de vrijwilligers op die dag vroeg op pad om bij de mantelzorgers thuis een overheerlijk ontbijt te bezorgen! Want hoe heerlijk is het om ook eens zelf in de watten te worden gelegd. Blij en dankbaar werden de ontbijtjes in ontvangst genomen!
Sichting Tamara is een organisatie die zich juist richt op mensen die door de huidige jachtige maatschappij vaak niet gezien worden of geen erkenning krijgen voor wat ze doen of betekenen. De dag van de Mantelzorg wilden zij op deze manier op de kaart gezet in onze regio. De Stichting wil daarmee deze mantelzorgers bedanken voor het trouwe werk wat ze elke week weer verrichten! Ze hopen volgend jaar met de Dag van de Mantelzorg weer andere mantelzorgers in het zonnetje te zetten! Op deze manier kon het geld wat o.a. is ingezameld door de Mega Muiek Marathon van ‘Ons Genoegen’ ingezet worden voor dit mooie doel.